Menu

Filia Biblioteczna w Boguszewie

Dzień Postaci z Bajek

romasubrosa

7 listopada uczniowie klas 1 i 3 Szkoły Podstawowej w Boguszewie, wzięli udział w zajęciach zorganizowanych z okazji Dnia Postaci z Bajek. Dzieci uczestniczyły w takich aktywnościach jak: zabawa taneczna - podczas której wcielały się w różne postaci z bajek; programowanie robota Photon - rozwiązywały zagadki dotyczące najbardziej znanych bajek; "Kim jestem? - headbenz" - odgadywały charakterystyczne dla bajek i baśń rekwizyty oraz tworzenie wspólnej bajki przy użyciu kart obrazkowych. Dzięki zajęciom dzieci wzbogaciły wiedzę na temat bohaterów literatury dziecięcej, poznały podstawy programowania, kształtowały spostrzegawczość, a także pogłębiły umiejętność pracy w grupie.

Mateusz Olechno

IMG_01032

IMG_00844

IMG_01051
IMG_00924

IMG_00993


IMG_00881

IMG_00901

IMG_01083

DSC_0258

IMG_0082

Głodni wiedzy

romasubrosa

16 października obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Żywności i Walki z Głodem - w związku z tym uczniowie klas 4-8 SP w Boguszewie wzięli udział w grze terenowej pt. "Głodni wiedzy". Została ona zorganizowana w ramach programu "Globalnie w bibliotekach". 
"Głodni wiedzy" to gra terenowa skupiona wokół tematu żywności i głodu. Uczestnicy poprzez wykonywanie zadań zdobywają wiedzę dotyczącą problemu głodu, miejsc jego występowania oraz skali zjawiska. Gra mobilizuje do podjęcia działań, na rzecz rozwiązywania problemu głodu na świecie. Zadaniem dzieci było m.in. dopasowanie liczb do podstawowych informacji na temat zjawiska głodu; ułożenia obrazu przedstawiającego jeden z największych kryzysów humanitarnych na świecie - wojnę w Syrii; wcielenie się w rolę farmerów, którzy zmuszeni są bronić swojej ziemi czy produkowanie ananasów na plantacji. Za każde poprawnie wykonane zadanie uczestnicy otrzymywali pieniądze w walucie foodmiles, które po każdej rundzie mogli zainwestować na giełdzie żywnościowej. W rezultacie mogli pomnożyć lub stracić obstawione pieniądze. Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni słodkim upominkiem, a zwycięzcy książką. 
Po grze uczestnicy wiedzą, że na świecie występuje zjawisko głodu, jaka jest jego skala i w jakich obszarach świata jest ona największa; potrafią zidentyfikować kilka przyczyn głodu; umieją wskazać konsekwencje niedożywienia dla rozwoju człowieka; są przekonani, że mogą działać, aby tą sytuację zmienić.

Dziękuję pani Bernadetcie Olszewskiej i pani Ewelinie Torebko za pomoc w przeprowadzeniu gry. 

Mateusz Olechno

43688334_2155218811403896_2616200124866494464_n

44857153_165469141064403_349961923917250560_n

44825760_2205080793071020_9003926622805426176_n

44819325_1550809451715930_2995862602334076928_n

43698415_2177644198915072_3808539331782508544_n

43404281_2169136176472530_1539928612373790720_n44760771_1982242232076323_310141851891924992_n

43765076_707608572931338_539810791344308224_n

43666981_2207647032580991_9060689030848446464_n

44769052_203854900393379_4509700125903290368_n

44775264_257850391598875_5938465638807764992_n

43628318_946270055543638_7631977050416349184_n

43659320_350335482390365_7462036241169514496_n

44761700_275445086423430_7559360943126216704_n

44771182_2170518663202126_8972566627035906048_n

44894475_543126249461138_8554751078904627200_n

44832335_2221843191386065_4277924934488948736_n

44779441_274965349794675_4957523493840224256_n

44916361_2149522282034280_6524840747588386816_n

44921153_2069617360016670_8184815242073604096_n

44848482_1241608632660729_2870903659888115712_n

44838431_754669764874499_964650865862377472_n

44909860_741782929495966_2800613144244781056_n

44935592_2324458301173984_61035243372544000_n

44883289_526682081131207_3210354939838595072_n

Zajęcia nauki programowania dla klas 7-8

romasubrosa

21 września, kolejna grupa uczniów SP w Boguszewie, tym razem z klas 7-8, rozwijała umiejętności analitycznego i logicznego myślenia programując wirtualnego robota Scottie.

Mateusz Olechno

IMG_0048

IMG_00492

IMG_00502

 

Zajęcia nauki programowania dla klas 4-5

romasubrosa

19 września, uczniowie klas 4-5 SP w Boguszewie, wzięli udział w pierwszych zajęciach z cyklu "Nauka programowania w bibliotece". Dzieci uczyły się programować wirtualnego robota za pomocą gry edukacyjnej - "Scottie Go!"
Scottie Go to innowacyjna gra do nauki programowania. Jest połączeniem kartonowych klocków za pomocą, których gracze układają komendy programistyczne, oraz aplikacji która wyznacza zadania, skanuje ułożone rozwiązania i przekształca je w ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów.
Nauka programowania doskonali umiejętności analitycznego i logicznego myślenia, rozwija intuicję algorytmiczną, uczy rozwiązywania skomplikowanych problemów i pracy w grupie, wspiera rozwój kompetencji w zakresie nauczania programowania na etapie szkoły podstawowej. 

Mateusz Olechno

IMG_00432

IMG_00462

 

IMG_00422
IMG_0044

IMG_00404
IMG_00452

IMG_0047

© Filia Biblioteczna w Boguszewie
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci